Aggiornamento Covid-19

La nostra priorità è la salute dei nostri clienti e dei nostri collaboratori, desideriamo quindi informarvi che nel rispetto del Decreto Legge n.19 del 26 marzo 2020, Somfy Italia ha temporaneamente sospeso le proprie attività in attesa di nuove disposizioni da parte delle autorità di Governo.

Più che mai Somfy sta lavorando per costruire e proteggere il nostro futuro.

#iorestoacasaconsomfy

Domanda in attesa di risposta

IFTTT - Somfy Protect service down

Hi,

I've some applets configured on IFTTT that usually were working without problems but since yesterday evening I started having some problem on Somfy Service.

The only message I can see is:
"The Somfy Protect service or its API may temporarily be down."

Is this something you're aware? Is there an estimation on time when the service will be up and running again?

Thanks,
Matteo

Matteo C.
Matteo C.

Matteo C.

Livello
0
66 / 100
punti
  • Condividi questa domanda

    Risposte

    Alessandro S.
    Alessandro S.

    Alessandro S.

    Livello
    4
    5000 / 5000
    punti
    Team

    Hello Matteo,
    yesterday in the afternoon, between 16.45 and 17.15, Protect's server goes down.

    After this time, server restart working properly.

    Greetings

    Matteo C.
    Matteo C.

    Matteo C.

    Livello
    0
    66 / 100
    punti

    Clicking on "Check now" on IFTTT applet I'm still getting error...but IFTTT only show the mentioned message.

    So it my only case that has problem on ifttt connection?

    Thanks

    Alessandro S.
    Alessandro S.

    Alessandro S.

    Livello
    4
    5000 / 5000
    punti
    Team

    I checked another time after your claim but I can confirm that problem was solved(al least from Somfy side).

    Bye

    Matteo C.
    Matteo C.

    Matteo C.

    Livello
    0
    66 / 100
    punti

    Thank you for the support...creating a new applet from scratch I was able to see a new error message:

    "Somfy Protect error: Error contacting redis server."

    Don't know if this is meaningful for you...

    Thanks

    Alessandro S.
    Alessandro S.

    Alessandro S.

    Livello
    4
    5000 / 5000
    punti
    Team

    I suppose that error doesn't come from Somfy Protect.
    You can try to disconnect Somfy's Account from IFTTT, therefore connect it again.
    Also you can use another Applet created by other user(just to see if works properly).

    Bye

    Matteo C.
    Matteo C.

    Matteo C.

    Livello
    0
    66 / 100
    punti

    Thank you for the suggestion, I guess the problem was on IFTTT side then. Since yesterday evening the "connection" got working well again.

    Thank you again for the support!

    Ciao,
    Matteo

    Torna su

    © Tutti i diritti sono riservati Somfy 2017 - Scopri tutte le nostri soluzioni per una casa domotica e intelligente: allarme senza fili, domotica wifi, motori e accessori per la domotica, installazioni qualificate, domotica per case in costruzione, assistenza per la domotica, acquista domotica online, serratura intelligente e box domotica.